Neas

Alla inlägg under januari 2011

Av Nea - 31 januari 2011 17:24

Grym låt av Tove Styrke: "White light moment"   

Av Nea - 31 januari 2011 15:24

  

Munkjacka från HM 249 :-

Av Nea - 31 januari 2011 14:28

Förlåt att det inte har blivit någon uppdatering i helgen, men jag ska försöka sammanfatta helgen för er ändå!   

I LÖRDAGS träffade jag min bästa vän Lina inne i Göteborgs centrum. Vi gick runt och pratade, kollade på kläder, skrattade och fikade. Det var jättekul att träffas igen och jag ville inte skiljas en gång till! Lina köpte en blus och en söt kofta med svalor på, jag hittade en munkjacka som jag ville köpa men den kostade lite för mycket för min plånbok så jag väntade och köpte den när Lina hade gått, fick en 50-lapp av mormor så jag kunde köpa den tillsammans med mina egna pengar. Kommer lägga ut en bild på den i ett annat inlägg  

       

När vi gått på stan en liten stund efteråt åkte vi till Mollie. Vi hade blivit bjudna dit på middag, även Nils-Gunnar var där. Träffade Mollie och Nils-Gunnar varje dag faktiskt, men det var bara mer än roligt! Vi barn fick korv & pasta och de vuxna fick potatisgratäng & rostbiff.

        

I SÖNDAGS åkte vi hit till Malta igen. Jag ville verkligen inte åka så jag satt tyst hela resan och var väldigt ledsen inombords. Men jag är väldigt glad att jag fick följa med och få en extra "semester".

        


/ Nea

Av Nea - 29 januari 2011 00:45

Denna fredagskväll har jag, mamma, mormor & morfar spenderat hos min kusin Nils-Gunnar. Vi kom dit vid halv sju och var där till elva på kvällen. Det var jätteroligt! Även Mollie var där så det var full rulle. Att leka med två småkusiner samtidigt kan vara lite svårt ibland, iallafall när den ena vill leka med dockor och den andra med sin brandbil   Men det gick bra, alltid lika kul att träffa de små busfröna! Till sist hamnade vi uppe i TV-rummet och såg på Alfons Åberg.

Vi fick jättegod tacos gjord av Robert & Marie och sedan en tiramisu till efterrätt, men det åt jag bara en liten bit av. Jag hade med mig en påse lantchips som jag åt lite av, annars var det inget snacks eller liknande.

        

Imorgon (idag) ska jag in till Göteborg centrum och träffa Lina bästa vän. Ska bli jätteskoj, saknar henne så mycket!

Nej, nu ska jag sova! ^^ Godnatt!


/ Nea

Av Nea - 28 januari 2011 16:09

Idag har jag och mamma varit uppe på landet och hämtat saker vi ska ta med tillbaka igen. Det är så vackert uppe på landet just nu med all snö och frost. Tog massa fina vinterbilder som jag tänkte lägga upp. Jag älskar att fota i vintetider, bilderna blir så sjukt vackra. Här är några av mina favoriter som jag tog idag:

         

        

När vi kom hem igen tog vi med oss mormor och åt på McDonald's, sedan handlade vi på Maxi. Jag köpte en FRIDA-tidning och en påse lösgodis.

Ikväll ska vi till Robert, Marie och Nils-Gunnar på middag. Dit kommer också mormor & morfar och Mats, Veronica & Mollie. Det ska bli kul att umgås alla kusinerna!

Trevlig helg! 


/ Nea

Av Nea - 27 januari 2011 22:43

Resan hit till Sverige:

        

Begravningen:

        

Kyrkogården:

        

Hemma hos mormor och morfar:

        

Av Nea - 27 januari 2011 19:19

Kära vänner, nu är jag i Sverige med mamma! Resan gick precis som och planerat förutom att istället för att åka buss till flygplatsen fick vi skjuts av Therese och Tova. Flyget gick 19.20 och tog ungefär 3 timmar och 45 minuter. Läste "Breaking Dawn" på planet. När vi landade var klockan runt elva och då köpte vi biljetter till bussen till Norrköping. Vi skulle åka med en buss till Norrköping, en till Jönköping och sist men inte minst till Göteborg. Det var så typiskt att man var tvungen att byta för precis när man hade somnat, blivit varm eller liknande! Jag sov rätt mycket (tror jag) men mamma sa att hon knappt hade sovit någonting.

När vi äntligen var framme på Nils Erikssons centralen fick vi vänta en halvtimme innan morfar kom och hämtade oss. Han fick en stor kram av mig! Hemma hos mormor och morfar var det tyst och mörkt så jag och mamma gick och la oss en stund, klockan var ju bara 7 på morgonen.

Mamma väckte mig igen klockan 10.30 och sa att jag måste gå upp pch göra mig iordning för gamlafarmor Lillys begravning. Dn började klockan 12 så jag tog på mig och åt en macka med svensk ost! :D Kelade och lekte lite med Pelle också, det var så roligt att träffa honom igen. Saknar den lille knäppisen

Begravningen var riktigt fin. Vi samlades alla först i kyrkan och sjöng psalmer och fick höra på prästen. Min morbror Robert och hans fru Marie sjöng en låt till gamlafarmor. Det var så fint, jag fick faktiskt gåshud det första sekunderna.

När begravningstjänsten var klar gick vi till ett samlingsrum och åt mackor och tårta. Tårtan var supergod! Det var typ gräddtårta med hallon i sån där gele. Jag "lekte" med Mollie och Nils-Gunnar för det mesta. Det är så roligt att höra Mollie säga "vi är kompisar" till mig, hon är så gullig!

Efter begravningen åkte vi till gamlafarmors grav och la dit alla de fina blommorna hon hade fått. De låt så fint rumt hennes grav. Vi åkte hem och nu sitter jag här och bloggar!   Är jättehungrig men mormor har nog maten klar snart, det blir spätta med potatis tror jag.

Hoppas att ni alla har haft en härlig dag och jag ska försöka blogga imorgon med, ska hem till Ronert, Marie och Nils-Gunnar på tacos imorgon kväll så vi får se hur sent det blir!

Bild från i julas, uppe på landet.

  


/ Nea

Av Nea - 26 januari 2011 15:20

Ännu en rolig och glad låt från Toy Box: "Wizard of Oz"   

Presentation


Välkommen!
I min blogg kan du läsa om min vardag, musik, mode, bilder & annat skoj.
Enjoy! :)

Kontakt: linneasblogg@yahoo.se!

Sök i bloggen

My latest cover!

Translate into your language!

Fråga mig

42 besvarade frågor

My iPod

Omröstning

Vem av de här artisterna är din favorit?
 Lady Gaga
 Rihanna
 Ke$ha
 Owl City
 Bruno Mars
 Miley Cyrus
 Katy Perry
 Britney Spears

Kategorier

Kalender

Ti On To Fr
         
1
2
3
4
5
6
7
8 9
10 11 12 13 14 15 16
17 18 19 20 21 22 23
24 25 26 27 28 29
30
31
<<<
Januari 2011 >>>

Senaste inläggen

Arkiv

Länkar


Ovido - Quiz & Flashcards