Neas

Alla inlägg under april 2011

Av Nea - 30 april 2011 23:05

Egentligen är det ju mamma & pappa som jag har känt längst men jag väljer att ta en vän istället!

Den vännen som jag har känt längst är Julia Weideborn. Vi har varit vänner i över 7 år och har fortfarande bra kontakt! Vi träffades första gången när jag började på Kollaskolan i 0:an, men vi blev inte bästa vänner förrän i 1:an.

Då var jag & Julia världens bästa vänner verkligen! Vi var nästan som tvillingar, tyckte samma om allt och inget. Det var en riktigt bra tid av mitt liv!




   


   Systrar för alltid.

Av Nea - 30 april 2011 23:01

Hej hej hej hej hej hej hej hej hej! ^^

Jag tänkte börja med "10 dagar", det är som när jag gjorde "30 dagar" fast jag kortade ner den liten till 10 och det är är annorlunda frågor än vad de andra var.


Dag 1 - En bild på personen jag har känt längst
Dag 2 - Mitt/mina syskon
Dag 3 - En konstig bild på mig själv
Dag 4 - En person som jag alltid har roligt med
Dag 5 - En bild på mitt husdjur
Dag 6 - 10 saker jag vill göra innan du dör
Dag 7 - Mina favorit bloggar
Dag 8 - Favoriter i garderoben
Dag 9 - Om jag vann 1 miljon
Dag 10 - Bilder från när jag var liten
Av Nea - 30 april 2011 21:02

Jag har skaffat en videobloggskanal på YouTube!

Jag gillar även att "prata till kameran", göra tags och visa er saker så jag tyckte att det var en ganska bra idé. Vad tycker ni?



Av Nea - 30 april 2011 20:34

Tjenare alla där ute! Hur är läget?

Här är det bra, jag & Filip är hemma själva eftersom mamma & pappa har åkt in till Valletta för att kolla på Valletta's Firework Festival. Varken jag eller Filip kände för det.

Istället sitter jag vid datorn och lyssnar på musik och letar efter maltesiska webbsidor som säljer hundar eftersom vi ska skaffa en i sommar! :D

Jag vill ha en Golden Retriever eller en Cavalier King Charles Spaniel men det vet jag att det inte blir.. :( Men när vi såg på ett av "Huset fullt med hundar" programmen som går på SVT igår hade de en Shetland Sheepdog med. Den var jättesnäll, lite tillbakadragen och sjukt söt! Den verkar passa oss ganska bra men det sämsta är att jag har inte hittat någon sida på Internet där de finns till köpes.


Shetland Sheepdog! Är den inte för söt?



Men vi fortsätter med sökning efter den rätta hunden för våran familj! Det är svårt det här..

Jag längtar så mycket efter att skaffa hund! Att gå ut på promenader, gosa i sängen m.m Det ska bli så kul!


Vad har ni gjort idag?

Av Nea - 30 april 2011 15:57

Tänkte visa er min outfit idag, den är lite annorlunda än vad jag brukar ha på mig på en vanlig hemmadag, lite mer välklädd men jag gillar det! ;)


  

Av Nea - 29 april 2011 18:34

Hej alla läsare!

Nu är jag hemma igen efter en hotellnatt med mamma, Selina, Sandra & Katja. Det har varit jättemysigt!

Vi var framme i Mellieha runt 11 och gick lite på stan innan vi fick checka in för man får bara checka in efter klockan 2.


Vi besökte en bokaffär, jag & Selina vilar.

 

När vi äntligen fick checkat in lade vi oss vid poolen och solade. Jag & Selina badade i inomhuspoolen eftersom utomhuspoolen var svinkall! Jag vet att jag är en badkruka men jag såg bara 4 styckna av alla hotellgäster som badade! ^^


Sooola!

 

En bild av innepoolen, det var så immigt så det gick knappt att fota.

 

När vi solat & badat en bra stund gick vi "skilda vägar", alla gjorde lite vad de själva ville. Jag & Selina lade oss hotellrummens badkar, Katja & Sandra bastade och mamma satt på vår balkong och läste.


Gottar mig i badkaret!

 

Vi hade bestämt att träffas i lobbyn för en drink innan maten klockan halv 6. Jag tror att jag låg i badkaret till 5 då jag var tvungen att snabba mig lite. Tiden gick jättefort!


 

Dags för mat! Det blev buffémiddag, massor av olika matträtter. Jag tog kyckling, ris, tomater och gurka. Det var gott men kycklingen var jättetorr. Vi allihop tyckte att buffén var en liten besvikelse men som tur är hittade vi något att äta! 

Efterrätter hade de också, t.ex cheesecake, vaniljmousse, chokladtårta m.m Vaniljmoussen var godast!


Suddig bild på en del av matsalen.

 

När vi suttit i resaurangen en stund gick jag & Selina ut lite och fotade. Det hade blivit ganska kyligt och mörkt, men ändå härligt på något sätt.


 

 

När vi kom in igen satt de fortfarande kvar!

 

Klockan blev stängning och vi satte oss i lobbyn igen. Där satt de vuxna medans jag & Selina var uppe på deras hotellrum. När Sandra kom upp och skulle lägga sig gick jag ner till mamma. Katja gick upp också och sedan var det min & mammas tur. Vi kollade lite på TV innan vi la oss, amerikans film med arabisk text. ;)


Idag ringde klockan kvart över åtta, mamma duschade och sedan möttes vid i matsalen för frukost klockan 9. Frukosten var mycket godare!

När vi ätit upp lade vi oss vid poolen ingen, jag & Selina försökte komma i den kalla poolen, Selina kom till magen och jag till knäna. ^^


 

Vi badade i innepoolen istället!

 

När vi checkat ut fick vi faktiskt stanna en stund uppe på taket där det också finns pool och solstolar. Vi låg där i 1 timme och 15 minutero och solade, jag kan inte ligga så länge i solen så jag gick runt och fotade lite.


 

Det har varit en rolig torsdag och fredag! Tack för att vi fick följa med.

Av Nea - 27 april 2011 20:21

Håller på att packa en övernattningsväska nu eftersom jag ska sova på hotell imorgon!

Jag, mamma, Selina, Katja & Sandra ska på bo ett hotell som heter Maritim i Mellieha från imorgon till fredag. Tjejgänget åker iväg! :)

Det ska bli riktigt roligt och mysigt, de har både inomhuspool, utomhuspool, bubbelpool, gym, spa och bastu. Värsta lyxhotellet!

Så imorgon kommer det inte bli något blogginlägg, kanske ett på morgonen om jag hinner. 


 

 

Ni får ha en trevlig onsdagskväll, torsdag och torsdagskväll för nu måste jag fortsätta packa!

Hörs på fredag, puss på er!


 

Presentation


Välkommen!
I min blogg kan du läsa om min vardag, musik, mode, bilder & annat skoj.
Enjoy! :)

Kontakt: linneasblogg@yahoo.se!

Sök i bloggen

My latest cover!

Translate into your language!

Fråga mig

42 besvarade frågor

My iPod

Omröstning

Vem av de här artisterna är din favorit?
 Lady Gaga
 Rihanna
 Ke$ha
 Owl City
 Bruno Mars
 Miley Cyrus
 Katy Perry
 Britney Spears

Kategorier

Kalender

Ti On To Fr
        1 2 3
4 5 6 7 8 9 10
11 12 13 14 15 16 17
18 19 20 21 22 23 24
25 26 27
28
29 30
<<< April 2011 >>>

Senaste inläggen

Arkiv

Länkar


Ovido - Quiz & Flashcards