Neas

Alla inlägg den 12 april 2011

Av Nea - 12 april 2011 21:16

Nu har jag gjort en ny omröstning!

Det alternativet som fick flest röster på min förra omröstning var "Videos", vad bra för det kommer snart upp nya videos på min & Filips kanal! 

Så rösta nu på min nya som handlar om vilka artister ni tycker mest om!


Randombild.

Av Nea - 12 april 2011 20:30

De här tre låtarna får mig att komma tillbaka till Kollaskolan (skolan jag gick på från 0-2). Vi hade en liten Melodifestival varje år och jag & mina kompisar var med varje år men en låt. Vi sjöng inte själva utan mimade och dansade till.


Den första låten vi uppträdde med var SMS med den svenska tonårsgruppen E.M.M.A Vi kom varken etta, tvåa eller trea men det var hur kul som helst! Vi hittade på egen dans och andvände även teckenspråk (eftersom en av mina bästisar, Julia, är hörselskadad) till ordet SMS. 



Nästan gång uppträdde vi med en låt som heter My Boyfriend av den svenska gruppen Bubbles. Vi var här också väldigt glada och dansiga på scen! Jag tyckte att det var jättekul att dansa på scen!



Sista året vi var med dansade och mimade vi till låten What's In It For Me av Amy Diamond. Jag kommer ihåg att jag, Julia och en tjej som heter Esmeralda stod inne i dockrummet och övade jämt! När vi sedan uppträdde med den kom vi tvåa! Vi fick sedan visa upp numret igen i klassrummet för klassen. Det var en riktig show för jag tappade skon när vi hade det riktiga uppträdandet i gympahallen! :P


Av Nea - 12 april 2011 20:26

Av Nea - 12 april 2011 20:04

Som ni läste i mitt förra inlägg så har jag slutat på Newark, det är väldigt synd att det inte funkade men alla kan inte klara av samma saker. 

Nu undrar ni säkert vad jag gör istället, har fått många frågor om jag har bytt skola. Nej, det har jag inte. Min kompis Tova är hemskolad (svensk distansundervisning) och jag har hängt med henne sen i mars så man kan nästan säga att jag har hemundervisning nu. Vi träffas varje dag (förutom helger) runt 9 och jobbar som i en vanlig skola. Har NO, SO, svenska, matte och alla de andra ämnerna på svenska. 

Efter sommarlovet kommer jag också att börja i den "skolan". Det är alltså en vanlig hemundervisning då man använder datorn för att få information. Böcker får man skickat till sig och även läsplaneringar till de olika ämnerna.


Ha det bra allihopa och ta hand om er!


Presentation


Välkommen!
I min blogg kan du läsa om min vardag, musik, mode, bilder & annat skoj.
Enjoy! :)

Kontakt: linneasblogg@yahoo.se!

Sök i bloggen

My latest cover!

Translate into your language!

Fråga mig

42 besvarade frågor

My iPod

Omröstning

Vem av de här artisterna är din favorit?
 Lady Gaga
 Rihanna
 Ke$ha
 Owl City
 Bruno Mars
 Miley Cyrus
 Katy Perry
 Britney Spears

Kategorier

Kalender

Ti On To Fr
        1 2 3
4 5 6 7 8 9 10
11 12 13 14 15 16 17
18 19 20 21 22 23 24
25 26 27
28
29 30
<<< April 2011 >>>

Senaste inläggen

Arkiv

Länkar


Ovido - Quiz & Flashcards